Thursday 10 November 2011

terbaekkk......

Fuh... fuh... fuh....dah berhabuk dah blog ni...hehehe...


Hari ini aku nak tulis somethings that i got time aku balik rumah for raya qurban ari tu....


No. 1: I got my phone back....!!!
Yeah...fnally i got my Sony Ericsson phone back after over 1 month it 'sleep' in my house....Eee....sukanya.... Aku dapat balik fon aku straight away lepas jumpa abah yang baru sampai rumah lepas keluar jumpa kawan. Aku pelik nape dye seluk poket seluar dye lepas aku salam peluk cium dye. Tak kan nak bagi duit kot, aku kan  baru je sampai rumah dari perantauan ececeee...tapi kalo nak bagi pn okey ugak Then....tadaa.....fon Sony Ericsson dah bertukar tangan ke dalam genggaman aku...biar betul?! aku dapat balik fon aku....teruja yang teramat sangat! Aku dah insaf, aku x kan buat lagi benda tu....berani berjauhan dengan fon lagi? Oh tidak....fon tu beli dengan duit sendiri tau....!!guna duit raye ha3!
And, kat bawah ni beberapa gambar yang aku snap time keterujaan aku sedang melambung tinggi!!
keadaan aku time tu...^_^
kolam ikan (homemade lps SPM)



No. 2 : I got my driving license....!!!
"Alah dapat lesen pun nak kecoh ke? Aku dah dapat lama la...." Mungkin itu yang diperkatakan oleh orang-orang yang sebaya dengan aku...tapi tidak aku. Why??? sebab....betapa susahnya aku nak mendapatkan lesen memandu ni...abah aku kene turun naik turun naik bangunan JPJ tu berkali-kali untuk mendapatkan lesen ni....berbulan2 sejak bulan 5 lagi. Semua ni gara-gara cikgu memandu aku yang bermasalah!tidak berdisiplin!penipu!dan macam2 lagilah. Rupa2nya dye mengajar aku memandu dengan menggunakan lesen orang lain! Patut la keje dye asyik mintak duit je dengan mak aku. Cakap nak bayar borang lah, itulah...rupa2nya aku ni juz sebagai umpan dye untuk dapatkan duit dari pelanggan dye. Adoyaiii ada ugak orang macam ni kat dunia ni....Because of that also, kat lesen memandu aku tu hanya tertera kelas D je ( layak memandu kereta ) sebab B4 ( layak menunggang motosikal) aku tidak sah! tragiskan....bersusah payah aku bawak motor, ini jadinye....ish3!!kesian....
Walau apepun aku dah gembira dan bersyukur sangat sekarang sebab akhirnya lesen P dalam genggaman aku. Dan.....aku dengar ura2 my parents nak beli kereta untuk aku...he3!!tak bagi guna honda city and accord yang ade kat rumah tu....T T

No comments:

Post a Comment