Sunday 30 October 2011

Yang Mana Pilihan Hati ???

Hari minggu. Hari minggu adalah yang hari yang di nanti-nantikan oleh kebanyakan para pelajar terutama di IPTA or IPTA....Most of them akan berpusu-pusu keluar menyerbu ke kompleks membeli belah yang ada kat muka bumi ni...aku dan kawan2 pun lebih kurang sama je seperi muda-mudi yang lain...

Tapi...
minggu ni aku telah membuat kelainan dari kebiasaan...aku telah melakukan 'lawatan' ke 3 stesen pengangkutan awam utama kt KL ni....TBS ~> LCCT ~> KL SENTRAL. Semuanya gara2 aku nak bajet masa berapa lama perjalan yang di perlukan untuk aku ke LCCT untuk aku ulang-alik balik to my sweet home ^_^

So....
inilah hasil 'lawatan' aku pada hari ini ditemani sahabat ku tersayang Anasya...

WAYS 1 :
ktm serdang >> ktm bndr tsk selatan ~ RM 1.OO (lbih kurang 10 minit)
klia transit bndr tsk sltn >> klia transit salak tinggi ~ RM 8.30 ( 30 minit)
klia transit slk tinggi >> bas shuttle to lcct ~ RM 5.50 (30 minit)
TOTAL = RM 14.80 ( 1 jam 10 minit * tak termasuk perjalan dari kolej ke ktm serdang n masa menunggu tren)


WAYS 2 :
bas shuttle dr lcct >> kl sentral ~ RM 8.00 ( 60 minit)
ktm kl sentral >> ktm serdang ~ RM 1.70 ( 20 minit)
TOTAL = RM 9.70 ( 1 jam 20 minit * tak termasuk perjalan dari kolej ke ktm n masa menunggu tren)


Secara keseluruhannya....both of the ways have it pros n contras itself.....so pikir2 lah cara mana yang sesuai dengan anda...jadilah pengguna bijak!!


p/s: tq anasya sbab teman 'habiskan masa' atas ktm, erl, shuttle bas n smua2lah....love u so much dear!!

2 comments: